vrijdag 20 juni 2014

DIY: Zelf flessen versieren



(Klik op bovenstaande afbeelding voor een vergrote weergave)

Zelf flessen versieren is een ontzettend leuke hobby. Bovendien staan jouw zelf versierde flessen érg leuk en decoratief op je dressoir, in je vitrine of op je venterbank.

Hierboven zie je een aantal van de oude wijnflessen die ik zelf heb versierd.

Op dit bord van mij op Pinterest zie je meer van mijn doe-het-zelf projekten, waaronder ook mijn zelf versierde flessen...

Wat heb je nodig om zelf een fles te versieren?


Spit eens al je kasten en laden uit of je misschien oude stukjes kant hebt (denk hierbij aan stukjes van oude vitrages, lingerie of tafelkleedjes (gehaakt of van kant). Kijk eens of je nog sierraden hebt die kapot zijn of die je niet meer draagt. Het kan zijn dat deze schijnbaar 'onbruikbare' sierraden onderdelen bevatten die je mooi kunt gebruiken om een fles of bijvoorbeeld een wijnglas te versieren, zoals ik hier bijvoorbeeld heb gedaan:

versierd wijnglas


(Hóe ik dit wijnglas versierd heb leg ik in een later blog nog uit!)

Misschien heb je armbandjes met leuke bedeltjes, pareltjes of blingbling onderdelen zoals zirkonia steentjes of pareltjes etc., etc. Zélfs de kettinkjes kun je gebruiken om randjes mooi mee af te werken.

Bij de Action verkopen ze leuke kanten sierbandjes. Op bovenstaand glas heb ik zon kanten sierbandje gebruikt en dáároverheen een reepje strass van twee baantjes breed geplakt, wat een leuke afwerking geeft.

Bloemen, roosjes, kettinkjes, pareltjes, stukjes touw of jute, servetten, het kan allemaal gebruikt worden om je flessen mee te versieren!

Op dit bord van mij op Pinterest zie je een leuk overzicht met voorbeelden van versierde flesssen... Ook mijn eigen versierde flessen staan er tussen.

Hieronder nog een paar van mijn versierde flessen:

versierde fles

versierde fles

versierde fles

versierde fles

versierde fles


Wil je zelf aan de slag en flessen gaan versieren? Dan wil je je alvast waarschuwen, want het is een ontzettend verslavende hobby, en voor je het weet staat je hele huis er mee vol!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten